
Першого червня почала працювати система автоматичної фотовідеофіксації порушень ПДР, і всі порушники незабаром розпочнуть отримувати адмінпостанови.
Але часто за кермом перебуває не власник транспортного засобу. Тож у багатьох автовласників постає питання що робити якщо автівкою керує інша особа.
Відповідь: Призначити належного користувача, щоб у разі автоматичної фото- або відеофіксації порушень ПДР штрафи отримувала особа, яка користується автомобілем, а не його власник.
Належний користувач – це особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить. Можливість зазначати належного користувача транспортного засобу (ТЗ) стане в нагоді автомобілістам у зв’язку з появою нових правил та налагодженням системи фото- і відеофіксації та паркування. Адже нести відповідальність за свою поведінку на дорозі має безпосередньо водій авто, а не його власник (отримувати сповіщення про нові штрафи, сплачувати їх тощо).
Відомості про належного користувача до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вносяться через:
1) територіальні органи з надання сервісних послуг МВС;
2) веб-додаток, розміщений на офіційному веб-сайті Головного сервісного центру МВС.
Сервісними центрами МВС відомості про належного користувача вносяться безоплатно за принципом екстериторіальності (незалежно від місцезнаходження або реєстрації місця проживання/перебування особи, реєстрації транспортного засобу).
Призначити належного користувача на авто можна також не виходячи з дому – онлайн. В Електронному кабінеті водія є безкоштовна послуга «Керування належним користувачем». Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.uaу розділі «Електронні послуги».
Як призначити належного користувача онлайн
Замовником послуги може бути фізична або юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього необхідно:
- Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.
- Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».
- Ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Система видасть деперсоніфіковану інформацію про автомобіль, не про його власника.
- Обрати підставу для належного користування:
- домовленість із власником;
- довіреність на право користування ТЗ;
- договір оренди, найму чи позики;
- договір фінансового або оперативного лізингу.
- Ввести e-mail і телефон власника авто.
- Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування.
- Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Після чого власник отримує листа з посиланням на онлайн-заяву. Для успішного завершення процедури власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою КЕПу. Після чого особа, яка замовила послугу належного користувача, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія. Повний цикл надання послуги онлайн забирає один робочий день.
Електронна послуга «Керування належним користувачем» доступна для фізичних та юридичних осіб і є безкоштовною. На один транспортний засіб може бути призначено не більше одного належного користувача. Видалення призначеного належного користувача можливе власником ТЗ – за поданою заявою або автоматично, у разі закінчення терміну, на який був призначений належний користувач.
Стати належним користувачем може лише особа, яка є власником національного посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою для належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем безпосередньо керівником юридичної особи, послуга надається лише в територіальних сервісних центрах МВС і за умови присутності власника ТЗ та особи, яка планує стати належним користувачем.
Ми постійно на зв’язку: звертайтеся за консультаціями за телефоном (044)290 19 88 або на офіційну сторінку в Фейсбук, там без вихідних і перерв працює чат-бот.